پدافند غیرعامل جامعه را از حوادث و دشمنی ها مصنویت می بخشد

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی اظهار داشت: پدافند غیرعامل جامعه را از حوادث و حتی دشمنی ها مصونیت می بخشد.

به گزارش بوم سُوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محب زاده در جلسه کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: پدافند غیرعامل از مصادیق توسعه یافتگی جوامع امروزی است و برای کاهش هزینه ها در پیشامدهای گوناگون ضرورت دارد در رابطه با آن فرهنگ سازی و آگاهی بخشی صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محب زاده با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پدافندغیرعامل افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص همیشگی بودن پدافند غیرعامل فرموده اند: «پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود.»

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی افزود: همانگونه که واکسن بدن را از بیماری ها مصون می کند، پدافند غیرعامل جامعه را از حوادث و حتی دشمنی ها مصونیت می بخشد.

این مقام مسئول مبنای عمل در پدافند غیرعامل را اقدامات عقلانی برشمرد و تأکید کرد هرگونه اقدام شتاب زده و احساسی با پدافندغیرعامل در تضاد است به همین علت در هر حادثه و پیشامدی، حفظ خونسردی در بالاترین درجه اهمیت قرار می گیرد.

وی افزود: بهترین راه برای تحقق این مهم، آموزش های مداوم و آگاهی بخشی از طریق ابزارهای در دسترس است.

در ادامه مسعود زامین کارشناس حراست آموزش و پرورش ابوموسی اظهار داشت: پدافند غیرعامل که همان اقدامات غیرمسلحانه است سطوح و ابعاد گوناگونی دارد و برای اجرای دقیق آن، متناسب با هر سطح به ساز وکار خاصی نیاز خواهد داشت.

زامین افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه پدافند غیرعامل، رعایت اصول آن در معماری ساختمان های جمعی شهری از جمله مدارس است و در مواقع حساس می تواند به کاهش خسارات مالی و تلفات انسانی کمک نماید.

این مقام مسئول گفت: با توجه به پیچیدگی های جنگ نرم نسبت به جنگ سنتی و سخت، آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه آسیب های فضای مجازی و آموزش روش های پیشگیرانه ضرورت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید